יום חמישי, 8 בדצמבר 2011

האמנם ישראל מזכירה את גרמניה הנאצית?

לאחרונה יותר ויותר נשמעות השוואות והקבלות של אירועים ואישים ישראלים עכשווים לאירועים ואישים דומים בגרמניה הנאצית. אמירות המשוות את הצעות החקיקה האחרונות בכנסת ישראל ל"משטרים אפלים ותקופות אפלות" , ל"גרמניה של שנות ה-30", ועוד כהנה וכהנה נבואות זעם ודברי תוכחה.

אמירות והאשמות אלו גורמות לי תחושת קבס קשה, וזאת משתי סיבות עיקריות:

קודם כל ההשוואות מופרכות הסיטורית. אמנם אפשר להשוות כל דבר לכל דבר, אך כשמשווים חוק המציע רפורמה בבחירת שופטים לבית המשפט העליון לחוקים נאצים, מדובר בשקר ובורות. אפשר בצורה דומה גם לטעון כי חוק האוסר להרעיש בין 2 ל-4 הוא חוק נאצי (כיוון שגם לגרמניה הנאצית היו חוק דומה). אפשר גם להשוות את דפני ליף לנאצית כיוון שהיא נואמת לפני מאות אלפי אנשים שמריעים לה, בדיוק כמו שנהג היטלר לעשות.

אותם המשווים את ישראל  ל"משטרים אפלים" מצטרפים ועומדים בשורה מכובדת עם מכחישי שואה נוספים כאחמדינג'אד וחבר מרעיו, אשר כבר מזמן טוענים שאין הבדל בין המשטר הציוני לבין הנאצים.

אבל יותר מכל, מעידות ההשוואות חסרות הבסיס האלו על המשווים עצמם ועל רמתם המוסרית הירודה. אני כמו רבים מחברי קיבלתי על עצמי כמה עקרונות מוסריים, ובהם כבוד לכל אדם באשר הוא אדם, לא משנה מי היו הוריו ומהי דתו או השתייכותו האתנית או הגזעית. אילו הייתי סובר שאכן בישראל מתקיים משטר שדומה למשטר הנאצי, אילו הייתי סובר שבישראל מתקבלים חוקים אשר דומים לחוקים נאצים, הרי שבאותו הרגע הייתי קם ונלחם. מלחמה ממש, מלחמה באגרופים, בדם ובאש, כנגד אותם גזענים שפלים. אילו הייתי מבין שאני עומד להפסיד במערכה, וכי ישראל כבר נשלטת בידי גורמים "נאצים", הרי שהייתי מייד עושה כל שביכולתי לעזוב את ישראל, ולהמשיך להילחם בה מבחוץ, עד שיופל אותו משטר אפל. אם פלוני סובר באמת ובתמים כי ישראל כבר מתנהגת כמו גרמניה בשנות ה30', אותה גרמניה שאסרה על יהודים להנשא, ללמוד, לעבוד ולהתקיים בכבוד בגרמניה, הרי שהוא מתנהג כנבל, בכך שהוא ממשיך את חייו כרגיל, ומסתפק בתגובה באינטרנט פה ושם. הייתי מצפה מאנשים אלו להפגין כל יום, ולהלחם על דמותה של ישראל בכל האמצעים, חוקים ולא חוקיים, או לעזוב.

אני לא חושב שישראל אפילו קרובה להזכיר את גרמניה הנאצית, לכן אין לי בעיה להמשיך לחיות כאן. אבל מי שחושב שישראל מזכירה את גרמניה הנאצית, וממשיך את חייו כאן כרגיל - הרי הוא מתנהג כאותו גרמני אשר ראה איך הממשלה הגרמנית רודפת משפילה ומדכאת את המיעוטים במדינתו - והמשיך בחייו. לכל אותם העוסקים בהשוואות אני פונה וקורא: אחת מהשתיים - או שישראל אינה גרמניה של שנות ה30', או שאתה אדם בזוי ושפל שמעדיף להמשיך בחיי הנוחות שלו כשמסביבך רודפים אנשים חפים מפשע.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה